torsdag 29 januari 2009

Mycket på en dag

Idag har jag varit hos Soc och pratat om ekonomin, var jätte duktig och berättade om min oväntade inkomst och att jag betalat alla lån så duktigt så att jag bara har tre privata räkningar varje månad(gavlegårdarna (är under uppsägningstid), min telefon/internet/dator och CSN(som jag tog på avbetalning då det var rätt mycket)).
Sen så kommer ju hyran, vattenfall, Telia (bredband, telefoni och tv) och så hjälper jag Andreas så snällt med några av hans räkningar så att Kjell får ett litet lyft i ekonomin efter att ha tagit hand om dom tidigare. Så blir det ju mat också :)
Så denna månad vart extra dyr då jag betalade intrum, ellos radiotjänst m.m.
Betalade tillbaka min kompis som jag lånat pengar av och så hjälpte jag mammsen i nöd :)
Sen har det blivit mat under flyttningen och så blir det stor handla nu när vi flyttat in :)
Ändå har jag några tusen kvar att spara till nästa månad och då får jag pengar IGEN! :D YEY ^^
Visst är det skönt att få mycket pengar, men när man tänker efter vad orsaken är blir det inte lika kul...
Har dock sett till att jag ska börja prata med en kurator här i Skutskär... Känns som att jag behöver det.
Nu ska jag till ams och sen ska jag till Gävle en sista gång till lägenheten :)

*Kram på er*

Inga kommentarer: