onsdag 10 juni 2009

Hos Husläkaren

Jag har nog fått den mest korkade husläkaren i Sverige :S
Var och kollade min leverfläck på ryggen idag eftersom den har kliat ett tag bakåt. Han tittade lite på den och mätte den. Bara 3mm i diameter så han sa att det var nog en "nånting med konstigt namn"... Dessa kan man tydligen få på ögonlocken och i armhålorna också och är enkla att klippa bort om man stör sig på dom... Jag sa att den kliade ofta men att den inte gjorde ont när jag kom åt den iallafall. Vi bestämde att han skulle klippa bort den lite snabbt och sen skulle jag få gå hem.
Han duttade med lite sprit och gjorde rent och sedan började han rycka och dra i den... AJ! Ont så in åt helvete gjorde det och så hör man "Nej men ojdå". Nu blöder man på ryggen och det är inte lite heller. Läkaren börjar titta lite mer och säger "nej men oj" och "herre gud vad det blöder" ett antal gånger innan han säger: "Det kanske inte var en "nånting med konstigt namn"... :S Nej men va bra att du upptäckte det nu lilla doktorn! Man känner sig ju så säker i läkares händer.
Han säger att han kanske ska titta liite närmare på den, men misslyckas för allt blod.
"nej det är ju inte så bra när dom blöder så här mycket" säger han och fortsätter dutta...
Han kommer fram till att det kanske är bättre att lägga bedövning och ta bort den för att kolla närmare på den... Han frågar då hur långt jag är gången och jag svarar att jag gått över en vecka...
"ÅH herre gud! nej då kan jag inte lägga bedövning, det kan ju sätta igång vad som helst!!"
JA MEN SÄTT IGÅNG MIG FÖR FAN! Tror han det är kul att vänta eller? :P tror han att jag skulle ha nånting emot det? :P
Åh lilla doktorn... Han beslutade att jag skulle ringa tillbaka i början av augusti och boka en ny tid när bebisen kommit och jag blivit stark och allt är bra. Då ska de kolla på alla tre "pluppar" jag har (en på armen, en under bröstet och en på ryggen) och då ska dom ta bort iallafall den på ryggen...
*suck* vad ska man säga...?

*Kram på er*

1 kommentar:

Ekke sa...

Grattis sötnos!!!

hoppas allt e super... ser fram emot bilder!! puss