söndag 21 december 2008

Dagen, både + och -

Idag har jag varit med Farmor, Stina, Johan, My, Hugo, Mamma, Pappa, Martina och Linnea. Först åt vi lunch på tulpanenshus vid Åkeshovs slott, sedan gick vi och bowlade. Jag vann inte, men jag kom inte sist ^^ Efter det så åkte jag, Mamma, Pappa, Farmor, My och Linnea med Martina och kollade på hennes basket match. Blackeberg mötte Alvik, tyvärr vart dom besegrade men med bara tre ynka poäng.
Jag har haft ont i magen idag också, men inte lika mycket och är piggare idag.

Det har dock varit en jobbigt kväll. Jag har under mina 19år jag levt med Mamma och Pelle aldrig hört dom riktigt bråka. Idag var första gången och då bråkade de om hur och när de skulle ha barnen. Jag tror inte det hade sjunkit in riktigt innan att de skulle skilja sig förns då.
Allt blir också så mycket jobbigare när det inte är någon som pratar med mig om allting, inte förklarar nånting. Martina och Linnea får träffa dom varje dag och har säkert fått prata om det eftersom dom har fått sagt vad dom tycker och vill om uppdelningen av dom.
Det gör väl antagligen ont också att dom "hela" familjen åkte till Egypten innan pappa flyttar och att jag inte fick vara en del av det. Känner inte riktigt att jag har nån familj längre när man inte känner sig delaktig i nånting.
Jag låste in mig på toa innan maten och bara grät och grät men det gör fortfarande bara ont i hela kroppen. Jag är så arg i själen känns detsom men jag vet inte riktigt på vem eller vad. Jag vet däremot att jag hoppas att pappa har en jävligt bra anledning till varför han inte tagit upp detta innan så mamma fått en chans att jobba på det också.
Mamma gråter rätt ofta. Det beror nog på en blanding av allt som händer och hennes smärta i höften.
Pappa har visat vart han lägenhet ligger. Han får tillträde till den den 2:a januari. Förstå att lova varrandra att älska varrandra i nöd och lust tills döden skiljer en åt och sedan tolv år senare inte vilja vara gift med den personen längre. Jag kan ju förstå om någon kanske vill flytta isär för att få bo i ett eget bo ett tag, men att sluta älska en person krävs för att skiljas. Annars kan man bli särbos och fortfarande vara gift. Eller?
Jag vet inte vad jag ska tycka, känna eller tänka. Jag orkar inte. Det gör för ont!

*Kram på er*

1 kommentar:

Anonym sa...

oj.låter inte så rolig de där. men kanske bra om man bråkar o inte "älskar" varandra längre.
Ta de lungt o ta hand om dig o magen:-D kalaskramar så här dagen innan jul.