tisdag 23 december 2008

Dan före dopparedan

Imorgon är det julafton, och för första gången i livet längtar jag inte ett dugg...
Efter den här julen och det här nyåret kommer allt bli så konstigt ändå. Nästa gång jag hälsar på så kommer inte pappa finnas här längre och det kommer kännas skumt. Jag kommer förmodligen aldrig sova hos pappa med tanke på att det skulle kännas ännu skummare, även om han varit min "pappa" i 19år. Jag har fortfarande inte fått nån förståelse i varför han vill skiljas och flytta ifrån familjen, men alla utom jag och mamma har verkat vant sig. Mamma gråter fortfarande, man märker att hon är deprimerad. jag vill så gärna bara krama om henne och gråta med henne, men det känns dumt och mamma skulle nog bara fråga vad jag håller på med.
det känns liksom inte som att det är min familj längre. det känns som att jag förlorat alla sen jag flyttade och ännu mer nu när familjen splittras. Mest ont gör det nog för att mamma skrev att hela familjen skulle åka till Egypten i höstas, men jag var inte inkluderad.
Idag ska vi lämna våra julklappar som ska till bromma, vilket betyder att vi ska hämta de klappar vi ska få från bromma. Känns inte som att jag har så stora förväntingar på nåns julklappar i år. Det är ju inte så att jag lär få massa pengar och typ kameran jag önskar mig. Men kanske ett presentkort från H&M eller IKEA kommer under granen. Den som väntar får se.
Pratade med Andreas nyss och råkade väcka honom. Han hade kommit hem till Andersberg nu efter att ha jobbat lördag-måndag i parken. Sista julmarknadshelgen och så karusell nedplockning igår. Andreas familj ska fira jul hos Janetts bror, får se om dom får med Andreas. Det tror jag nog även om han inte gillar julen alls.
Får se hur dagen fortsätter, hoppas den blir bättre...

*Kram på er*

Inga kommentarer: