tisdag 24 februari 2009

Dagen

Imorse var jag hos barnmorskan i Skutskär första gången och hon var riktigt trevlig :)
Hon mätte magen och den låg preciiiiiis på kurvan! Prakt exemplar mage :)
Hon lyssnade på hjärtat och det lät bra. Blodsockret var kanon men sen fick hon choocken. Hon kunde inte förstå hur jag ens kunde stå på benen, jag hade så lågt järnvärde i blodet att jag borde svimmat för länge sedan. Men jag var pigg som en mört även om jag varit upp 7 på morgonen för att vara där 8.30
Jag fick en lapp med namnet på järntabletter som jag skulle köpa på apoteket och sen bar det hem till Andreas föräldrar. Kl. 13 skule jag nämligen till kuratorn och orkade inte gå hem och sen tillbaka igen samma dag.
Satt hemma med Andreas mamma och tittade på film och sedan vart klockan halv ett och jag gick till kuratorn. Mötet hos henne tog lite mer än en timme och hon kom fram till att jag hade mycket jag behövde prata om. Hon ville träffa mig nästa vecka igen men hade ingen tid. Om två veckor ska jag dit igen. Eftersom jag är gravid så kommer det inte kosta mig nånting att gå dit. Sjukvården ser det som barnvård också eftersom dom anser att barnet mår bra om jag mår bra :) plånboken tackar och bockar!
Efter det mötte jag upp Andreas och vi åkte till stan. Kollade in bokrean och fyndade en bra vänta-bäbis-bok som var nedsatt tvåhundra kronor till pris: 79:-
Sedan vart det lunch på stan och soffkuddar och teskedar på Åhlens.
Allting avrundades med FÖRLOVNINGSRINGAR(!) och sedan en jätte semla innan bussen gick hem. Om ca. 2veckor får vi hämta våra fina ringar :)
Till middag vart det nudlar med bacon, lätt lagat då det var jag som stod för middagen ;) men det var lika gott som vanligt och alla tre vart jätte mätta.
Nu ska jag mysa framför tvn och sen ska jag sova. Imorgon blir det städa och fixa för sen kommer Paulina, Mathias och Skrollan över. Då blir det tacos *GOTT* ^^

*Kram på er*

1 kommentar:

Anonym sa...

åh grattis!! :)