söndag 2 augusti 2009

Dagen med Tom och kvällen med mamma, Linnea och Bromma

Idag träffade jag och Neo Tom :)
Vi möttes inne på T-centralen och därifrån vandrade vi mot hötorget, med en glimt av prideparaden. Det var två små stopp på systembolaget för Toms del och H&M för min och Neos del :)
Efter det krånglade vi oss ner för trappan till tunnelbanan och det bar av till Medborgarplatsen. Där åt vi god sushi och pratade :) MYS!
Det var riktigt trevligt. Tom lyckades t.om. hålla Neo i nån minut innan han vart ledsen :/ skulle precis ta en bild men fick tillbaka Neo...
När vi var mätta och belåtna åkte vi till Vällingby. Vi gick förbi apoteket, teknikmagasinet, Expert, Kjell & Company och Hemköp innan jag skulle hem till moster för att äta middag.
Middagen åt jag med mamma o Linnea, Mormor o Morfar och Moster m. familjen. Grillade korvar med pommes och olika såser + sallad :) Gott!
Daimtårta och godis till efterätt :D
Neo hade en riktigt hemsk halv timme. Han var så spänd i magen och skrek och grät konstant i 30minuter. Mamma hjälpte mig medan moster mest dumförklarade och trodde hon kunde bättre. *suck*
Jag vet inte hur många gånger jag blivit dumförklarad med komentarer som;
*Men ska jag ta honom!?* (överlägsen, lite sur ton som om hon bara tycker jag är jobbig som inte får tyst på honom. Hon kan minnsan bättre.)
*Men han är ju hungrig fattar du väl? Fram med tutten!*
Så fort man ska fälla upp eller ner hennes vagn (som jag lånade nu för att min inte fick plats i bilen ner) så säger hon att man gör fel och att hon ska visa eller göra så det blir rätt.
Gråter han så ska hon ALLTID ta honom, för hon vet hur man gör minnsan, är han då tyst (vilket varar i nån minut) så säger hon: *Ja du ser! (överlägsen) "Ja gammelmoster är mycket bättre. Du ville ju komma till gammelmoster" (bebisröst,gulligull)
Jag blir så trött!
Mamma kände samma sak idag och sa förtvivlat när vi kom hem att om hon nånsin blir lika jobbig som moster med Neo så skulle jag säga till direkt!!!

Imorgon ska jag äntligen få träffa Crizi!! :D Lääääääängtar!!!
Så nu när klockan visar 02.20 så ska jag gå och ZzZzZzZz
*Kram på er*

Inga kommentarer: