lördag 29 augusti 2009

Hörde låten på radion... Då brast det i hjärtat på mig!


Jag önskar jag kunde säga
att det är en fas vi går igenom
en storm vi måste orka rida ut

oh jag önskar jag kunde säga
att vi klarar det tillsammans
att allting kommer ordna sig till slut

men hur säger man till nån
att här tar vägen slut
och hur säger man till nån
att hjärtat längtar ut

(ref) och jag kan inte ljuga för dig
du känner mig allt för väl
men om du ser mig i ögonen
så säger dem ett långsamt farväl

här är din drottning utan krona
likgiltig och trött
en sorlig figur
som du aldrig riktigt mött

och när jag ser mig över axeln
på åren som bara gick
ser jag allt som gick förlorat
men också allt som vi fick

och vad säger man till nån
som vill börja om igen
då det redan är för sent
då man redan är på väg

(ref) och jag kan inte ljuga för dig
du känner mig allt för väl
men om du ser mig i ögonen
så säger dem ett långsamt farväl

jag tvår mina händer i kärlekens namn
du kan vinna allt du förlorar ibland
du faller omkull men du reser dig igen
det är inte över, det är bara så det känns

och hjärtat vill, och hjärtat kan
göra underverk ibland
men vägen som vi färdas på nu
den leder ingenstans

(ref) och jag kan inte ljuga för dig
du känner mig allt för väl
så vad vi än kallar det
så är det bara ett långsamt farväl
ett långsamt farväl

så när du ser dig över axeln
på åren som bara gick
ser du allt som gick förlorat då
eller allting, allting som vi fick

Det röda är de ord i texten som verkligen slår mig i hjärtat...

*Kram på er*

1 kommentar:

Frances sa...

Om, och nu säger jag OM!!! du skulle gå ifrån Andreas så tar du ju inte honom från Neo eller Neo från honom. De kommer alltid att ha rätt till varandra. Men att stanna i ett förhållande som inte fungerar är inte bra för någon av er, tvärt om. Dock MÅSTE man försöka på alla sätt att få saker och ting att fungera innan man går. Jag håller med BM att du är deprimerad men du måste få han/henne att förstå att du behöver reda ut vad som gör dig ledsen och som du känner inte fungerar, inte älta vad som gör dig glad och som fungerar.

Säg det på nästa möte, "-: NU RÄCKER DET MED ÄLTANDET AV POSITIVA SAKER, HJÄLP MIG ISTÄLLET MED DET SOM INTE ÄR BRA!!!".

Önskar så innerligt att jag kunde hjälpa på bättre sätt men hoppas du finner styrka ändå. Dörren är ALLTID öppen hos mig för er bonusbarn och bonusbarnbarn, jag älskar er alla.

*kram*