torsdag 20 augusti 2009

Tvätt, städ och ommöbleringsdag :)

Gick upp kl 10.00 och började städa och ge jord till vissa blommor och vattnade dessa.
Jag sorterade tvätten (mycket tvätt!) och så matade Neo i mellan allt detta.
Klockan 13 (typ) gick Andreas upp (sakta men säkert) och började diska och sedan gjorde han sig klar för tvättning.
Klockan 14 började tvättiden och Andreas gick sedan mellan 14-17 mellan lägenheten och tvättstugan.
Medan tvätten tvättades så diskade han lite till och sedan började ommöbleringen.

Vi har möblerat om i vardagsrummet och sovrummet.
Vardagsrummet:
Vi flyttade sofforna så båda stod mot väggen (ej samma vägg) som ett L typ. Sköt bokhyllan med Tvn mer centrerat mot den väggen bokhyllan står på. Fåtöljen står nu där soffan som vi flyttade på stod innan istället för vid datorn där en vanlig stol nu står. Det vart mer golvyta och mer öppet vilket får rummet att kännas större :)
Sovrummet:
Vi vred Neos säng 90grader så sängens långsida står mot sovrummets långsida. På samma kortsida som sängens huvudgavel står mot står nu även Neos byrå, bredvid sängen.
Istället för att ha våran huvudända på sängen mot långväggen står den nu på samma kortsida som fönstret med små borden bredvid.
Tvn, tvbänken och dvd ska vi försöka bli av med. Just nu ligger bollen hos Paulina och Mattias och vi får se vad dom säger :)
Vi drog sladdarna genom "lilla hålet i väggen" ut till vardagsrummet så nu är alla grejer från telejacket inne i vardagsrummet.
Då Neo sover i sovrummet så vill vi inte ha nån telefon där inne, men huvud jacket är där så ja... Men nu är det som sagt fixat :D

Kvar att fixa:
Vardagsrummet:
Vi ska (när vi får råd) köpa nya överdrag till sofforna. Svarta på IKEA, vilket blir ca. 800:-
Vi ska sedan byta mattan som är i köket till vardagsrummet.
Lite nya växter ska inköpas också när pengar finns till detta. Bland annat en av "palmerna" som finns på IKEA.
Sovrummet:
Vi har beställt grejer från Ellos och till sovrummet kommer det nya gardiner och en pläd i brunt, överkast och kuddfodral i vitt samt en sängkappa i vitt. (tapeterna är vita och sängborden är bruna så det matchar :) Kommer bli fin fint)
Sedan när vi får råd så vill vi ha en bok hylla framför sängen, som avskärmning och som man kan ha lådor/korgar i. Denna ska vara helst i mörkbrunt så det passar till resten. Gärna en EXPEDIT Bokhylla i den mörkbruna färgen 4x4 fack :) som kostar 995:-
Detta om vi inte flyttar sängen ännu en gång då vi vill ha en sänggavel. Om den ska stå vid fönstret så ska sänggaveln vara mellan 70-80cm hög...
Om vi ska flytta sängen ytterligare, mor vardagsrumsväggen så kan vi ha vilken höjd som helst och då vill jag ha MALM Huvudgavel i svartbrun för 1195:-. Det är en lös sänggavel som man bara ställer mot väggen/borrar fast i sängen eller väggen...
Även en leklåda till alla Neos saker skulle vara bra att ha, men då gäller det att köpa "fötter" till sängen för annars kommer det inte in nå lådor under, iallafall inge låder som det får plats leksaker i.
Klädkammaren:
Jag vill köpa 2st SKUBB Förvaringsfack (vita) 89:-/st och 4st SKUBB Lådor (svarta) 39:-/st till klädkammaren så det blir bättre förvaring där inne. Känns som det borde få plats hur mycket som helst men det blir bara rörigt... *suck*
Linneskåpet:
Där inne ska jag göra om nedersta hyllan till min hobby avdelning. Där ska jag ha mitt pyssel och scrapbook ställe :) Jag ska ha alla mina saker där och göra Neos album :)
Badrummet:
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att få det bättre men lite hyllor och förvaring som får plats ska in! Vi måste få lite mer ordning utan att göra vårat trånga badrum trängre :S *lycka till, till oss!*
men vill typ ha 3st LIDAN Korg (set om 2) 89:-/st och hänga upp de tre små under badrumsskåpet och de stora på väggen bredvid badrums skåpet.

Ja det är typ så jag vill ha den :)
forts.
Senare på dagen så var vi och handlade och efter det köpte vi med oss Pizza hem.
Det var gott även fast det var svårt för mig att äta med en Neo i famnen som inte riktigt ville sova.

Så har jag satt upp nya fina. Två svarta i klädkammaren där jag ska hänga halsband då mina förra krokar är fulla med slipsar nu och tre i badrummet (2st bytte ut andra krokar som var UGGLY, och en i duschen där det fanns ett ensamt hål.)
Imorgon blir det fortsätta tvätta fast denna gång mellan 07.00-14.00 och så fortsätta städa.
Vi ska också kl 11.30 äta lunch med Paulina och Mattias på Wasa.

*Kram på er*

Inga kommentarer: