torsdag 26 mars 2009

Katt?

Idag satt jag vid datorn och kollade runt lite när jag hör kattluckan slå igen. Vänder mig om och ser en katt som inte alls bor här :S plingar gör den också. Den får syn på mig och kommer fram och nosar och kelar. När jag då ska plocka upp den hör att få ut den rusar den in under soffan! ÅH! I desperata försök ligger jag på golvet och försöker få ut denna katt utan resultat. På två röda är den borta från soffan och springer ner i källaren! Helvete! Tänk om de andra katterna möter på denna. Dom blir nog inte glada! Så rusar (verkligen rusar) ner för trappen och lyssnar efter det plingande ljudet. Hittar den i ett av rummen där vi har massa saker stående. Får tag på katten och försöker sätta ut den. Självklart ska den in igen, och igen och igen och jag hinner inte stänga balkongdörren innan den är inne igen. Nu är det dock lättare att fånga katten varje gång. Jag tar nu upp katten för sista gången. Stänger igen balkong dörren och sätter ner katten ute. Går sen själv runt husen och går in genom ytterdörren. Så var den katten borta. Så hör jag kattluckan IGEN! men denna gången var det Max, och han är så välkommen så :) Puss på de katter som faktiskt bor här, Max och Neo :)
Så har man fått dagen motion ;)
Ikväll ska jag sova hos pappa tillsammans med systrarna. Det ska bli kul :) men kommer nog hinna skriva igen innan dess. Ska hämta Linnea på fritids idag också och vi ska åka tillsammans till pappa :)
Imorgon ska jag på Erotikmässan m. Christina. På lördag är det middag med Uffe och Sessan. På söndag fyller Martina år (Grattis i förskott) På måndag vet jag inte vad jag ska göra men på tisdag ska jag träffa Christina igen :) På onsdag åker jag nog hem, hoppas med samma tåg som Pernilla.

*Kram på er*

Inga kommentarer: