måndag 2 mars 2009

Besviken och en känsla av att blivit lurad

Så sitter man här, lite på pottan, och ska lägga ut 2000kr på en vagn som man skulle få låna. Moster har nu bett om att vi ska köpa vagnen av henne. Jag gick med på att låna den även om jag tycker att jag kunde ha fått den då den ändå har stått i mormors källare i snart 4 år. Sen så tyckte hon (efter att jag verkligen släpat upp vagnen utan luft i däcken) att vi skulle köpa den istället. Hon frågade mig först vad jag kunde tänka mig att ge och jag svarade nånstans vid tusen kronor. Jag fick den om jag betalade 2000, under det ville hon inte gå. Då tycker hon att vi fått en bra vagn till ett bra pris. Åhh! Orka! Så vart det tvåtusen mindre denna månad. Hon tyckte att jag kunde betala när jag åker ner i slutet av månaden, då jag ska ner för att systeryster fyller 14år :) Jag tycker ju att hon kunde klämt ur sig detta innan jag tog upp vagnen så jag kunde ha tittat på andra alternativ som kanske hade blivit billigare. Jag blir så trött! Nu ska jag mysa lite framför tvn med min karl och försöka sålla bort mina arga tankar.

*Kram på er*

4 kommentarer:

Anonym sa...

2000 för en 4 år gammal vagn? Nu får hon väl kamma sig! VÅGA SÄGA NEJ!

Frances sa...

Hej hjärtat. Som du vet så håller jag med Pernilla, VÅGA SÄGA IFRÅN! Men samtidigt så förstår jag dig... *kram* Var rädd om dig och glöm aldrig att jag finns här vid behov.

Anonym sa...

nä,jag hade nog inte gett 2 för en gammal vagn o när hon inte sagt ngt om att köpa den innan.. o hallå.. hon är ju din moster.. lite kan dem väl bidra med eller?? men iaf.. säger som dem andra! VÅGA SÄGA IFRÅN! kramkram på er o hör av dig om de är ngt annat du söker;-)

Anonym sa...

Som sagt! om hon vill ha vagnen så låt henne hämta den hos dig. använd den inte utan köpt en begagnad på blocket!!