onsdag 25 mars 2009

Våffeldagen

Idag är det våffeldagen. Verkligen en dag som ska firas! ^^ Våfflor som är så gott!
Samma sak med semeldagen och Kanelbullensdag.
Jag gjorde våffelsmet och gräddade våfflorna till mig, Martina och Linnea. Dom vart super goda!
Till det vart det grädde och sylt. Grädden tog hundra år att vispa :P men det var det värt!
Mamma och pappa har varit och handlat, så dom åt middag tillsammans hemma hos pappa. Mysigt värre, lite tid för sig själva :)

Tidigare idag så skulle jag träffa moster på brommaplan och käka lunch. jag missade dock bussen. Detta resulterade i att jag gick hemmifrån mamma till skolan, hämtade Linnea och tog sedan bussen till brommaplan. Från mamma till skolan är det lite mer än 3km. Det tog mig 30minuter och efter det hade jag ont i hela mig nästan. Det brann i fogarna (blygbenet och dessa delar, ändå ut i höfterna och ner i benen)! Linnea vart så glad att få ut och åka lite. På brommaplan åt vi på Mc Donalds och sedan bar det av hem till moster. Linnea följde med mig och hämtade Moa på dagis och det vart Moa helt överlycklig för :) Dagis sa dock till denna gång att det inte var nån som ringt. De märkte att Moa kännde oss väl så det gick bra ändå. Den andra dagisfröken (eller förlåt, Förskoleläraren) sa dock att Marianne borde ju veta om att hon måste ringa och tala om detta. Hon lät inte glad ^^
Nu ska min syster yster ha datorn och jag ska väl se om det finns nått att kolla på dumburken.

*Kram på er*

Inga kommentarer: