måndag 27 april 2009

Handlat

Följde med Kjell och Janeth idag och handlade... Hade bara fem saker på min lista, men de såg till att jag kunde handla så det räcker ett tag fram över. Önskar att man hade ordentlig ekonomi så man kunde handla utan att känna skuld... Önskar ju att jag kunde handla så mycket mer egentligen och kanske sånt man är sugen på också och inte bara det nödvändigaste. Önskar många många dagar att jag hade glass hemma, yoghurt, nå fika bröd och lite små godis... allt detta vågar jag ju inte fråga om riktigt, eftersom det inte är det nödvändigaste. Idag fick jag köpa lite choklad till mig och Andreas och det är gott :) Hem fick vi också bananer, tomater, gurka, bröd, skinka, mjölk (både vanlig till mig och laktos till Andreas) Billys pizzor, köttfärs, ägg, juice och grillkrydda.
Nästa gång jag handlar ska jag komma ihåg olivolja, lite fler små juicer, saft och yoghurt. Hoppas bara att det blir mina egna pengar jag betalar med. Mår så dåligt över hela situationen och det är jobbigt att veta att jag inte kan fråga mina egna föräldrar om hjälp nu när mamma lever på vart enda ören nu när hon bor ensam... Känner mig verkligen som en dålig flickvän, och kan ju inte vara bästa svärmors drömmen. Önskar att Andreas hade nån bättre egentligen men jag kan verkligen inte lämna honom, älskar honom alldeles för mycket. Ibland önskar jag att han lämnade mig för sin egen skull, men det är ju svårare nu när bebis snart kommer. Jag vet inte hur länge jag orkar och jag orkar inte gråta mig igenom dagar och nätter längre... Jag önskar att det vart nån ordning på livet snart och jag har redan börjat planera för framtiden gällande vad jag ska göra efter mammaledigheten, men det avslöjar jag inte än....

*Kram på er*

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker du är så himla stark som sköter om er lilla familj och bär på bebis. vi känner inte varandra, men har träffats på ett par gånger. önskar att jag kände dig så att jag kunde hjälpa till och stötta... men jag håller åtminstone tummarna och hoppas på på det bästa för er skull :)