lördag 11 april 2009

Påskafton hos familjen Norling

Sov på soffan för andra natten i rad. Vi kan inte ha fönstret öppet i sovrummet p.g.a. Andreas allergi. Och med elementet på högsta värme då de är trasiga och inte går att sänka så blir det så varmt att jag knappt kan andas på nätterna. Så då går man ut i vardagsrummet öppnar fönstret där och lägger sig på soffan. Sen när Andreas vaknar så kryper man tillbaka till sängen :)
Idag låg vi kvar länge och åt inte frukost förns vid halv tre. Då hade jag hunnit titta klart på Rädda Willy 3 också som gick på tv. Efter frukosten så gjorde vi oss iordning och sedan promenerade vi hem till mamma och pappa Norling. Där fick vi påskmiddag :) det var gott! Jag åt potatis, köttbullar, skinka, prinskorv och ägg med kaviar på :) Till det drack jag MASSOR av påskmust ^^ De andra toppade med lite sill och Janssons men det faller mig inte riktigt i smaken... Till efterätt var det glass med frukt och vit choklad *mums* Janeth hade skivat och tärnat päron, kiwi, jordgubbar, hallon, bananer och vindruvor. Sedan rivit vit choklad och stoppat in i ugnen :) det serverades till den kalla vaniljglassen och var himmelskt gott! De andra spelade efter maten boul medans jag och Kjell satt i köket och pratade om allt möjligt. Jag hälsade på kissarna en snabbis också och de var bedårande! Efter ett tag så kom Andreas, Paulina och Sarah in och vi tittadei fotoalbum från när Andreas var liten. Kan ju säga det att Andreas ser exakt ut som sin far, både då och nu... Vet ju hur mina barn kommer se ut :P och så är det bara att titta på Kjell så vet jag exakt hur Andreas kommer se ut om X antal år ;)
Efter det vart det lite kaffe för de som dricker detta och sedan skjussade Kjell hem oss.
Nu sitter jag här ensam hemma medans Andreas är på fest hos en granne en bit bort, kanske skulle han till Hanna sen eller till Kungshallen :) får se när han kommer hem imorgon ^^

Imorgon eller på månad ska familjen hem från Härjedalen och då åker jag med dom ner till sthlm och blir där några dagar för att rensa saker där nere. Få se när jag åker hem igen men blir inte borta så länge denna gång, det orkar jag inte... Känner också att jag måste börja få upp saker som måste finnas här när bebis kommer innan kroppen blir för tung...
Jaja ska kolla om det finns nått på tv nu, annars går jag väl och lägger mig :)

*Kram på er*

2 kommentarer:

Frances sa...

Påskafton här blev städa lite inne och på balkongen, laga mat, middag framför tvn med Sammy och sedan äta lite godis *Ler* Vi hade ägghalvor med kaviar, kyckling med ris och café de Paris-sås *jamjam* Sammy lär äta påskgodis i flera veckor *S* Han såg lite överraskad ut då han öppnade sitt överfulla ägg.
*kram*

Nattis sa...

åhhhh! jag vill också ha påskägg :P sånt lyx har inte jag