söndag 10 augusti 2008

Resume

Så har City Festen dragi förbi... Har varit på alla tre dagar men har dock inte kommit hem lika sent som igår :S Igår var dock bästa dagen av alla de tre som jag varit där. Jag, Marcus, Sofie och Maria med man gjorde stan osäker. Vi ålte t.om. en karusell och paniken i mig var såklart given! Stackars Marcus hamnade i bråk men det känns som att han vet att jag finns där för honom. Känns som att han och jag kommit riktigt nära och jag hoppas att han vet att jag kommer finnas där för honom för alltid, även efter furuviks tiden. Alla behöver en vän, speciellt han.


En resume hur det går för kärleksparet kanske jag ska dra ihop också... Jag behövde inte vara rädd att lägga alla korten på bordet då bara för nån dag sen tre små ord strömmade ur Andreas mun. *Lycklig!* Han har fortfarande inte sovit hemma sen i måndags. Vill inte att det ska ta slut! Vill fortsätta ligga där och veta att han ligger brevid. Vill aldrig aldrig vakna ensam eller brevid nån annan!!

Nu sitter jag hemma och Takida - Curly sue strömmar ut genom högtalarna... Tänker alltid på Andras när jag hör den låten...

Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling's alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you're so divine
I'm not ever alone, you're not ever alone
I'm head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now
I can fly
You brought my life back,
The glory you found,
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive
I'm not ever alone
Your smile is heavenly,
I don't deserve all the love that you're giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver's around me now, you're so fine
I'm head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive
The heart is pumping for my life, the mind is happy and I,
I will love you till the day I die
I'm head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,the glory you found,
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive
I'm head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,
I'm in deep debt, without you I wouldn't survive

Texten är så klockren och det känns som att den träffar direkt från mig till Andreas... <3

Liljorna brevid datorn måste bytas ut och solrosorna vid tvn också... Önskar att blommor höll för alltid! Liljorna lucktar fortfarande helt underbart och är fortfarande min älskade favorit blomma...

Idag stod jag på lakristcykeln en stund på dagen. Det gick inge alls och sålde väligt dåligt... Så vi ställde in den igen vid 16 tiden med en inkomst på strax över 400kr... Dålig godisdag
Sen var det sop-bytar-dags på jobbet och fem tjejer vart attackerade av en miljon getingar! många skrik, viftande och skrattande vart det. Snyggast var Yee som kastade rengöringssprayen och flydde in i restaurangen. Klockren var också jag som kastade en hink med vatten på sopstationen så det kom på precis alla :P jag hade dock varnat innan, men det hade vi nog alla glömt i getingpaniken ;)

För övrigt gick det bra på jobbet idag och fick skjus hem av Matilda :D tack gumman!
Vart inte allt för många sura miner idag och Sofie fick gå hem tidigare. Det var mer skratt än det varit på länge i restaurangen både hos personalen och gästerna....
Nu när fiskmåsarna inte väller in i matsalen gör dock de små sparvarna det... Idag hade vi fem småfåglar inne sammtidigt. De är dock bra mycket lättare att få ut då de oftast hittar ut själva :)

Nu ska jag titta på Arn med min egen riddare :)

*Kram på er*

Inga kommentarer: