lördag 16 augusti 2008

Winnerbäck, inflyttningsfest och stekpanna

Vid fem tiden igår kväll åkte vi iväg mot gasklockorna för att se Winnerbäck spela. Även Sofie Karlsson och Miss Li spelade och stämningen var på topp även fast magen fortfarande strejkar. Jag hade inte hört en enda låt som spelades men vill verkligen höra dom igen... När Lasse spelat klart så drog vi oss till Öster och hälsade på Bella som hade inflyttningsfest :) det var mysigt och många skratt vart det. När vi skulle gå lovordade Bella mig som var sååå underbar och Andreas som va bra ;) Jag fick helt enkelt höra en miljon gånger under kvällen att jag var sötast och underbarast på hela furuvik och lite till :) alltid uppfriskande att bli påmind om detta ;)
Sen drog vi oss hemmåt min karl och jag. Vi hade precis kommit i sängen när man hör en tjej skrika utanför skolan! Snabbt som satan får jag på mig kläderna och är utanför med en stekpanna i högsta hugg! (hittade inget bättre att slå med!) Väl ute vid skolan möter jag två tjejer och en kille på moppe, konversationen blir denna:
Jag: Tjejer? Är allt okej eller?
Ena tjejen: Jadå det är bara bråk med killen (hon riktar sig mot killen), han ska åka nu!
Jag: Ja det hoppas jag verkligen, för jag har en stekpanna!
Detta resulterar i att killen drar iväg fort som fan på sin lilla moppe och tjejerna går hem... Vilket jag också gör. Lägger mig i sängen och somnar ganska fort som den NattvaktarNathalie jag är :P
Gud vilken kväll :)
Idag fick jag ledigt, Pernilla ringde och frågade om jag ville vara ledig. Jag svarade ja och behövde inte ta mig ut ur lägenheten. Nu idag ska jag tvätta. Jag SKA tvätta eller DÖ! alla kläder är smutsiga och Elvis den lilla djävulen ha kissat på mitt täcke :P
Vi var i mitt rum båda två och höll för lite koll på honom helt enkelt. Dumma mig!!
Så har packningen börjat lite smått... Om två veckor ska jag ut ur lägenheten... Är lite smått arg på gavlegardarna som inte vill ge mig lägenheten fast jag har råd... Har kollar runt på ams flera gånger om dagen i flera dagar och känner att jag kan alla platsanonser utan och innan... Läget börjar bli jobbigt, och det tär lite på mig. Elvis leker helt oberört av situationen och jag önska att jag också var så liten och ovetande. Lär skriva senare idag :) får se om nått nytt och roligt hänt då

*Kram på er*

Inga kommentarer: