onsdag 20 maj 2009

Dagen

Så var dagen slut, och kroppen lika så.
Åt frukost med Andreas vid 6 imorse och den bestod av mackor och yoghurt. Gott var det och mysigt med Andreas sällskap :)
Detta fick jag gjort gjort under dagen:
Jag fick undan all ren disk, men hann dock inte diska det som var kvar. Jag möblerade runt blommorna och vattnat dom. Jag har samlat ihop alla papper, både mina och Andreas och även samlat ihop alla räkningar vi fått hem... Jag ringde och lämnade medelande till min psykolog och jag hoppas hon hör av sig. Gick igenom kylskåpet och fick slänga en gurkstump och den sallad som var kvar... Jag sov en stund på dagen också och det var verkligen så underbart! Det behövdes verkligen för kropp och själ. Till lunch vart det yoghurten som var kvar och skorpor. Det var mums! Jag rensade ihop all smutstvätt och tog bort sängkläderna. Jag städade hallen så den vart tom på skit och även köksbordet och vardagsrumsbordet. Fixade ordning i skafferiet och sedan blandade jag i ordning saft som jag ska ha med mig till Furuvik imorgon. Så duschade jag och sedan kom Linnea och hämtade mig. Vi åt på Waynes, hon kycklingsallad och jag min älskade kräftsallad. Till det drack vi cola och pratade och skrattade. Det var kanon mysigt och jag hade bästa stunden på länge. Så kom man hem. Andreas hade duschat och stod nu och diskade. Så nu är all disk diskad! :) skönt för mig. Efter det lagade han korv och bacongryta med makaroner och det var kanon gott. Vi titade på Lie to me och nu bloggar jag. Andreas har precis gått och lagt sog så jag ska göra honom sällis.
Imorgon ska jag till Furuvik och hälsa på. Jag ska också fortsätta städa och då blir det ner med kartonger i källaren. Städa undan allt som inte ska ligga framme. Rensa i klädkammaren och linneskåpet i hallen. Damsuga och skura ska jag väl göra också :)
Sen så blir det väl en lugn helg. Andreas jobbar :)
Snart kommer bebis, undrar när...?

*Kram på er*

Inga kommentarer: