tisdag 26 maj 2009

Idag :)

Det vart städs idag iallafall :) men inte så mycket...
Ställde in skötbordet i badrummet (ska ringa och fråga vad det är för typ av vägg där vi ska sätta upp det så vi använder rätt skruv osv.
Packade skötväskan och bäddade i ordning vagnen som vi fått av Stefan :) en jätte söt vagn.
Emmaljunga, mörkblå med rutigt i olika grönt :)
Diskade lite innan maten och medan Andreas duschade när han kommit hem.
Så har jag slängt sopor, fyllt på toalettpapper, vattnat blommorna dammat bokhyllorna i vardagsrummet. Städnojja på hög nivå.
Har sagt till Andreas att vi ska ha städdag imorgon, en ORDENTLIG!
Det ska vara rent och fint när bebis kommer hem :)
Det som ska ner till källaren, SKA ner dig imorgon.
Vi ska städa och fixa i sovrummet så det är fint där bebis ska sova.
Klädkammaren ska städas då det ligger både ren och smutsig tvätt där inne.
Tvättstugan ska bokas nu ikväll och förhoppningsvis är det kanske ledig imorgon, ska dit när jag bloggat klart.
Det ska dammsugas i alla rummen och skuras. Disk ska diskas och och det ska vara ordning och reda i förvaringsskåpen :) Vill ju att det mesta ska vara klart till bebis kommer, för sen kommer man väl inte orka fixa allting.
På förmiddagen var jag helt slut. Fick ingen ork förens vid halv fyra tiden när jag började städa...
Så vid halv fem kom Andreas hem och pussade på mig och hoppade sedan in i duschen.
Sen var vi jätte lata och gick till Staffans och köpte pizza till middag :) lite duktiga är vi ju för det tar kanske ändå mellan 15-20 minuter att gå fram och tillbaka :)
Nu är jag pigg och glad. Ska nog börja städa lite smått redan ikväll för att ha nånting att pilla med, men först tvättstugan!
OUT!

*Kram på er*

Inga kommentarer: