torsdag 21 maj 2009

Furuviksdagen

Trodde jag skulle komma iväg vid tolv till Furuvik, men icke!
Gick upp och gjorde frukost (var tänkt vid sängen) som Andreas fick vid datorn och sedan pussade jag honom till jobbet.
Kjell hämtade mig efter att han skjutsat in Andreas till jobbet klockan sju och så fick jag frukost hemma hos dom. Oboy med flingor ^^ mums!
Tittade på tv och somnade en kort stund i soffan. Vaknade vid elva och strax efter det väcktes Sandra och Christoffer som skulle åka med till stan samtidigt som dom skjutsade mig till parken.
Christoffer åt frukost och sedan var han fit for figth, däremot Sandra skulle dra sig, duscha, sminka sig i en timme, titta efter frukost lika länge och sen skrika och gnälla på alla... Ena stunden skulle man ge fan att väcka henne och andra stunden skulle man väcka henne tidigare om man ville komma iväg i tid. Fattar inte... Klockan två kom jag till furuvik. Då regnade det och de flesta lämnade parken om de inte redan gjort det, men lite folk var det kvar :)
Jag träffade en hel hög med glada furuvikare och fick massa kramar och klappar på magen. Emma var extra söt och sa flera gånger hur häftigt och kul det var att vi skulle få en bebis. Sture var rolig också och sa att han hade full frörståelse för mitt magproblem (storleken) och att han hade haft så flera år. Vi skrattade massor. Helene är inte säker på att det är en bebis där inne, även om jag försökt övertyga henne flera gånger ^^
Jag hade sällskap av regnet hela tiden men det gjorde ingeting, även om jag gruvade mig över att jag fått sol över mig om jag kommit dit tidigare... Det var extra kul i regnskogen. Santino stannade faktiskt upp och tittade ett ganska bra tag på mig och magen innan han fortsatte att slå på fönster och väggar. Han klättrade runt tillsammans med Manda som däremot inte hade nån lust att närma sig nått av alla fönster, men söt som socker är hon!
Ska försöka ha råd med en Manda tröja eller en apa (gosedjur) till bebis i sommar.
Sen vid halv fem slutade Andreas ochvi fick skjuts hem. På vägen stannade vi och handlade lite tillsammans med Kjell, så nu har vi mjölk och ost hemma igen. Vi myste i sängen en stund och Andreas somnade och sov några timmar. Så väckte jag honom när magen kurrade som mest. Han gjorde sin jätte goda pastagratäng och efter det ät vi bulle :) mums!
Ska se om jag får sova nånting i natt, ska försöka nu iallafall :) Godnatt!

*Kram på er*

1 kommentar:

Frances sa...

Jag är så glad att du låter lite gladare i dina inlägg nu men jag gissar att du fortfarande mår lite som förut och vill att du ska veta att om jag kan hjälpa så hör av dig, jag finns här när som helst *kram*.