torsdag 7 maj 2009

God morgon

Klockan är strax efter 7 på morgonen. Har varit vaken i en timme och ätit frukost med Kjell, Janeth och Sandra. Sov nämligen hos familjen Norling i natt så det blir närmare till Soc :)
Nu är jag hundvakt tills Paulina kommer och löser av mig... Det är absolut inte jobbigt att vara hundvakt till dessa fyra hundar så fort Sandra och Janeth har gått hemmifrån blir de lugna. De är som att hundarna känner av att de inte är lika lugna och harmoniska... Chrille sover så han stör inte hundarna så mycket han heller... När de är hemma är hundarna ofta stökiga och det skriks och härjas för att få dom lugna. Jag säger till en gång på skarpen och sen ligger dom lugnt och fint... Nu ligger alla utslagna på golvet efter att ha fått lekt av sig ute :)
Molly ligger här under mig vid skrivbordet medan de andra hundarna ligger i lilla hallen vid ytterdörren :) Sötnosar!
Solen skiner och det är skönt, i månadags och tisdags regnade det fast igår var det finare. Så det ska bli skönt med en promenad hem. Hjälpen vi fick av soc var mindre än Maria sa. Vi fick till hyran 4057 (som hyran är på) och sedan 1373 till mat och inte ca 2500 som hon sa. Så det blir väl 1000kr kvar när elen är betald :/ känns lite sådär. Som tur är ska vi få tvbänken i sovrummet såld idag för 800kr (500:- lade jag ut den på blocket för) så det blir en extra peng... Kjell ska hjälpa oss att köra den till uppsala därav de 300kr extra.
För er som inte följer min mammablogg så är det bara 27 dagar kvar nu till BF (beräknad förlossning) och det känns väldigt pirrigt. Är nervös och känner mig lite rädd faktiskt... Hoppas det går bra.

Och så måste jag få skriva av mig på idioterna i Gävle. Den 27maj ska jag på rättegång för det som hände med Jonas... FÖR ETT ÅR SEN! Jag har redan sen i höstas sagt att vi löst det själva och att jag inte vill gå vidare med det. Jag behövde bara hjälp med att tala om för honom att jag inte orkade mer, att få honom förstå... Polisen ljög för mig! Dom satte honom i häktet när de sa att de bara skulle prata med honom. Strax innan jul så sa de att dom lade ner hela grejen då jag bad om det. Jag sa ju hela tiden att vi löst det själva och att vi båda gått vidare med våra egna liv. jag väntade ju barn med min nya och Jonas pluggade vidare och hade ny flickvän också... Polisen LJÖG igen! Sen får alla veta INNAN mig att det ska bli rättegång... Och hur smarta är folk som lägger en rättegång 7 dagar innan beräknad förlossning?! Hoppas vattnet går i rättsalen så får vi se hur goa gubbarna blir då! Åh blir så sur!
Jag har ju sagt hela tiden att det var illa nog att han fick sitta häktad i mer än 50 timmar! Så när mitt målsäganbiträde frågade mig om jag ville kräva nått skadestånd så sa jag att det var det dumaste jag nånsin hört! Vi har känns varrandra sen vi var 12år! jag var kär i honom sen jag var 12år! Vi var tillsammans över 1½år och jag har inget ont med honom och vill honom inget ont heller! jag vill ju inte ens ha nån rättegång överhuvudtaget! Hur kan man säga till en person att allt är klart och slut och sedan får man höra av andra att det ska bli rättegång? Det är det mest idiotiska jag kan tänka mig! Det tänker jag göra klart för dom i rätten också! Jonas har fått sitta straff och mer därtill! han ska inte betala nånitng till nån och han ska fan inte få nått mer straff heller! IDIOTER! Det var över vi hade gått vidare och jag har annat att tänka på! Ni river upp sår som var läkta!
Jag önskar att Jonas visste hur jag känner för han lär ju hata mig för allt det här. Men jag vill verkligen inte ha nån rättegång och det har jag sagt från första början!

Nu ska jag äta lite igen, är hungrig som en varg! Som bantat.. eller so ätit sallad i en vecka :P

*Kram på er*

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det som har hänt mellan er?