söndag 31 maj 2009

Tro?

Jag har fått frågan många gånger om jag tror på gud...
Jag är konfirmerad och döpt som 16åring och jag är väldigt intresserad, men har ingen tro på att det finns en gud.
Jag och Andreas var och såg änglar och demoner (efterföljaren till Da Vinci koden) i fredags...
Den var verkligen inte lika bra som ettan, men den var bra :)
Ett citat från filmen, när Langdon får frågan om han tror på gud, fastnade extra i huvudet på mig och det kommer jag bära med mig hela livet:
"Tro är en gåva jag ej ännu erhållits"
och det är sant. Jag tycker att de som tror har lite extra hopp och är lite extra starka. Jag tycker att det är en gåva att ha nånting man verkligen tror på och som kan resa en när man fallit. Jag har inte denna tro men önskar många gånger att jag hade den.
är jätte trött idag. Var på inflyttningsfest igår hos Marie och Pontus från Furuvik och kom hem efter tolv nån gång... Andreas drog till byn och fortsatte på "the lokal" krog :P och kom hem fem imorse... Krogen stängde kl02.00, så innan han gick (vid ett) så sa han vi ses om ungefär en timme. Så en Nathalie nervös var ute och letade vid tre tiden... Han var ju redan väldigtfull när han gick. Gick den ena vägen till krogen och den andra möjliga hem för att se om man hittade honom i ett dike nånstans... Kan inte ringa med min mobil och den andra var stendöd :(
Kom hem igen strax innan fyra, halvt ihjäl frusen och skit arg...
Ska åka till Norlings nu...

*Kram på er*

Inga kommentarer: