lördag 2 maj 2009

Solig dag med Kjell, Janeth och Sandra

Gick och la mig halv fem i morse. Då kan man öppna ytterdörren igen utan nyckel och jag behövde inte vänta på Andreas längre. Ringde och sa godnatt och hann precis lägga mig när Andreas kom hem strax efter halv.
Jag tillbringade natten framför tv program som t.ex. Den siste samurajen, X-men, Jackass, Jimmy Kimmel Live och CSI Miami. Satt vid datorn en hel del och så passade jag på att njuta av en piggelin. Trodde Andreas skulle komma hem vid 2-3 tiden som han brukar när han är ute eller på fest, så vart lite trött när klockan väl vart 04.30 och gävle dagblad dumpade ner i hallen.
Var inte så lätt att somna sen heller då det redan hade blivit ljust ute.
Sov fram till ungefär 9 då Kjell ringde och dom bara skulle äta frukost och sedan var klara för att åka. Vid10.30 hämtade dom mig. Jag åkte med dom och tittade på husvagnen de tittat på och som dom nu bestämde sig för att köpa. Vidare till Sandviken för att kolla inne på klädjätten och hittade massa fina kläder som jag gärna hade köpt om jag hade råd till både mig, Andreas och bebis. Finaste kjolen och tunikan hittade jag som jag ville ha. Massa fina skortor som jag vet att Andreas hade tyckt om, även kostym och finare skor som han säkert hade gillat. Skjortorna kostade bara 99:- att lägga till. Till bebis fanns det självklart en massa söta kläder, därbland ett par "yber" gröna byxor, Grodbyxor till en grodbebis ^^
Sedan åkte vi till Valbo för att kolla hur mycket halsband med "vattenspruta" till hundarna kostade. Det är ett hundhalsband med en liten ask på. På asken sitter det en liten microfon och i asken ligger det vatten. När hunden skäller så sprutar det ut en liten men ordentlig stråle vatten och hunden stannar till och lär sig snabbt att detta händer om han skäller och slutar med det. Dessa var dock väldigt dyra och låg på nästan en tusenlapp styck. Sandra och jag tittade så länge på fiskarna, råttorna och fåglarna. Råttorna var kanon söta och vi klappade dom på fötterna när de klättrade runt på buren. En av råttorna tyckte nog att jag såg god ut, för den försökte nästan trycka ut halva huvudet för att sniffa på mina fingrar ^^ Fiskar har jag alltid velat ha, eftersom de både giver lugn och är fantastiskt vackra och hittade ett litet och lagom akvarium som kostade 1300 inkl. stratset och stenar m.m. Efter det så drog vi vidare till Apoteket för att hitta en nässpray till Andreas som krigar med pollen fortfarande. Köpte Ultrabindor också som ska packas ner i BB väskan.
Därifrån åkte vi till Sätra och hämtade min cykel som faktiskt stod kvar borta på Ulvsäter efter nästan ett år... Så körde vi vidare och till Dollar store. Där hittade jag också massa grejer som jag gärna köpt om jag hade råd, men icke ;) Däremot fick jag godis ^^ (som snart är uppätet av Andreas, hihi) Så en snabbis till coop nära för att Kjell och Janeth skulle handla lite. Dom var även snälla och handlade till oss :) Vi fick fläskkotletter och läsk som vi skulle äta till middag :) Lite vardagslyx som Janeth sa. Jag fick en liten dricka också då jag höll på att koka bort när jag väntade i bilen. Så åkte vi vidare i solen. Landade på ÖB där jag och Sandra gick och kollade runt medans Kjell och Janeth handlade lite.
Efter det var vi faktiskt klara och åkte hemmåt. De hjälpte mig ner i cykelkällaren med cykeln och upp med de andra sakerna. Kjell kollade även på våran damsugare som jag tycker fungerar mindre bra på själva sugar fronten. Han fixade filtret och kollade påsen så nu ska vi se imorgon om den funkar :)
Vilade en liten stund och sedan vart det jätte god middag som ni säkert förstått. Till efterätt blev det glass och godis :) Mumms!
Så nu sitter man här vid datorn. Har kollat facebook och skickat iväg massa mail. Pratat med mamma och med mormor och tankat lite kärlek över telefon. Nu hör man Babben i bakgrunden och många skratt får man. Ska nog göra Andreas sällis i soffan nu och mysa, och kanske se till att få i mig lite godis innan det tar slut. Puss!

*Kram på er*

Inga kommentarer: